BLOGI

Viestintäammattilainen ei journalistilta valtaa anasta

Kirjoittajalta Sallamaari Muhonen | 21.5.2017

Helsingin Sanomien Tuomo Pietiläinen kirjoitti 20.5.2017 kolumnissaan, että mm. viestintätoimistot olisivat osa “toimialaa, joka keskittyy journalistisen päätösvallan pois ottamiseen”. En tunnista Pietiläisen esittämää ollenkaan. Viestintäammattilaisena kyllä ehdotan tämän tästä uutisaiheita, ihmisiä ja näkökulmia aktiivisesti televisio-, radio- ja lehtitoimituksiin, mutta päätökset toteutettavista jutuista tai ehdotusteni sivuuttamisesta tekee edelleen ja aina journalisti. En edes kuvittele voivani kiukutella niistä päätöksistä.…

Podcast palautti puheen puhelimeen (Netprofile-blogin postaus)

Kirjoittajalta Sallamaari Muhonen | 29.9.2016

Tyypillinen amerikkalainen podcastien kuuntelija on teknologian, elokuvien ja monien muiden kuluttajatuotteiden aikainen omaksuja, kertoo Adweek. Hänellä on yliopistokoulutus ja yli sadantuhannen taalan vuositulot kokoava perhe. Eikä tässä vielä kaikki: häntä ei suuresti häiritse, että podcasteissa on mainoksia. Kun media elää mainostuloista, viimeistään tässä kohtaa on selvää, että podcastit ovat nyt kovassa nousussa. Radion digitalisoituminen on…

Sinun kriisisi ei ole sinun (Mainostaja-lehden kolumni)

Kirjoittajalta Sallamaari Muhonen | 1.9.2013

Tätä kirjoittaessani sosiaalinen media kuohuu toista vuorokautta huvipuisto Särkänniemen delfiinien siirrosta Kreikkaan. Särkänniemen huvipuiston kesäkausi päättyi lauantaina 3. syyskuuta eli viikon kuluttua delfiinien öisestä siirtooperaatiosta. Vuoden 2016 tulokseen somekohulla ei ehdi olla mitään vaikutusta. Uumoilen, ettei moni syksyn boikottitwiittaaja enää ensi toukokuussa kaihda rannekkeen ostoa tai luokkaretkikäynnin buukkaamista Särkänniemeen. MAINOSTAJA-lehden ilmestyessä kohu saattaa olla jo laantunut. Miksi mainostajan pitäisi…