BLOGI

Podcast palautti puheen puhelimeen (Netprofile-blogin postaus)

Tyypillinen amerikkalainen podcastien kuuntelija on teknologian, elokuvien ja monien muiden kuluttajatuotteiden aikainen omaksuja, kertoo Adweek. Hänellä on yliopistokoulutus ja yli sadantuhannen taalan vuositulot kokoava perhe. Eikä tässä vielä kaikki: häntä ei suuresti häiritse, että podcasteissa on mainoksia.

Kun media elää mainostuloista, viimeistään tässä kohtaa on selvää, että podcastit ovat nyt kovassa nousussa.

Radion digitalisoituminen on nostanut puhesisällöt uuteen kukoistukseen. Aikaan sidottujen puhelähetysten rinnalla nousevat podcast-tallenteet ovat kuin tehtyjä paljon liikkuvalle mobiiliajan kansalaiselle. Podcastit tarjoavat asiaa ja viihdettä tilanteissa, joissa video tai kirjat ovat formaatteina hankalia.

Todellinen syy podcastien nousulle on kuitenkin hillittömän korkea ROI.

Adweekin siteeraaman podcast-tutkimuksen mukaan kaksi kolmesta podcast-kuuntelijasta oli toiminut kuulemansa mainoksen perusteella, joko hakemalla lisätietoa tai jopa ostamalla mainostetun tuotteen. Yhdysvaltalaisen Midroll-mainosverkoston mukaan peräti 63 % podcast-kuuntelijoista olisi ostanut mainostetun tuotteen.

---

Lue koko Netprofile-blogin postaukseni

http://blog.netprofile.fi/ podcast-palautti-puheen- puhelimeen

Osallistu keskusteluun





This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.